3. Zmiany w 2013 roku - osoby prawne

Szanowni Państwo w związku ze zmianami, o których pisaliśmy w poprzednim miesiącu –kasowe rozliczanie przeterminowanych faktur w podatkach dochodowych oraz wprowadzeniu obowiązku korekty odliczonego podatku, jeżeli nie uregulowano faktury zakupu w ciągu 150 dni od dnia upływu terminu płatności informujemy, że:

1)     zgodnie z obowiązkiem wynikającym z ustawy o podatku VAT jesteśmy zobowiązani do dokonywania korekty podatku naliczonego od niezapłaconych w terminie 150 dni od dnia upływu terminu płatności faktur zakupu ( nowe zasady będą miały już zastosowanie do nieuregulowanych zobowiązań z terminem płatności określonym w umowie lub na fakturze na dzień 4 sierpnia 2012 r. lub późniejszy); przypominamy również, że niestety niedokonanie tej korekty jest zagrożone sankcją w wysokości 30% kwoty podatku naliczonego podlegającego korekcie, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą odpowiedzialnością karnoskarbową;

2)     zgodnie z obowiązkiem wynikającym z ustaw o podatkach dochodowych będziemy również zobowiązani do korekty kosztów, jeżeli faktury nie zostały zapłacone w terminie 30 dni od dnia terminu płatności (bądź 90 dni od dnia zaliczenia w koszty, jeżeli termin płatności jest dłuższy niż 60 dni)

Nie uregulowanie zobowiązań w powyżej określonych terminach może skutkować po dokonaniu przez nas niezbędnych korekt kosztów albo podatku VAT obowiązkiem zapłaty zaliczki na podatek dochodowy, albo podatku VAT.

 

Z uwagi na powyższe zmiany prosimy o podanie stanu nie zapłaconych faktur zakupu z terminem płatności określonym na dzień 4 sierpnia lub późniejszym.

Począwszy od dokumentów za miesiąc styczeń 2013 roku zwracamy się również z prośbą o opisywanie na fakturach zakupowych informacji o ich zapłacie, jeżeli taka zapłata została dokonana przed dostarczeniem dokumentów do nas oraz specyfikację do dokonywanych płatności w przypadku, gdy transakcje na wyciągu bankowym nie są dostatecznie opisane. Jest to niezbędne dla prawidłowego rozliczenia podatku dochodowego oraz podatku VAT .

W przypadku, gdy z kontrahentami dokonujecie Państwo kompensat prosimy o ich niezwłoczne przesyłanie do nas  ( najpewniej jest dokonywać ich na bieżąco co miesiąc) lub jeśli dokonano płatności w jakiejkolwiek innej formie musimy posiadać te informacje na bieżąco.